1
Számítógépes grafika tanfolyam

Számítógépes grafika tanfolyam

Tanfolyamunkon különböző programozási technikák elsajátítása mellett a gyakorlatban is hasznosítható kép- és kiadvány-szerkesztési ismereteket szerezhet. Elsajátíthatja a legnépszerűbb grafikai alkalmazásának ismereteit, valamint megtanulhatja, hogyan szerkesztheti, alakíthatja digitális fotóit.

9 900 Ft helyett

csak 
7 305 Ft */hó
* A tanfolyam tartalmazza az ELO Könyvkiadó Kft. tananyagsorozatát és az Európai Levelező Oktatási Kft. képzését.
Információk
Tempó
Tematika
Árak

Vizsga partnerintézményünknél - Számítógépes grafika tanfolyam

Gyakorlati tanfolyam partnerünknél - Számítógépes grafika tanfolyam

Normál

Normál tempó esetén havonta egy tananyagcsomagot szállítunk. Egy csomag két leckét tartalmaz, és amennyiben az adott tananyagsorozathoz CD is tartozik, az is a csomag részét képezi.

Gyorsított

Tananyagsorozatunk felújítása miatt jelenleg gyorsított tempóban nem rendelhető a tanfolyam.

Késleltetett

Késleltetett tempó esetén kéthavonta egy tananyagcsomagot szállítunk. Ebben az esetben Ön egy alkalommal két leckét kap, és amennyiben az adott tananyagsorozathoz CD is tartozik, az is a csomag részét képezi. Ha ezt a tanulási tempót választja, a tananyagsorozat időtartama megduplázódik.

Komplett

Jelenleg kompletten nem rendelhető.

1. modul: Bittérképes és vektorgrafikus ábrázolás
1. lecke: Weblapok animációval

A tananyagsorozat kezdetén átfogó képet próbálunk nyújtani napjaink internetes technológiáiról, némi statisztikával. Hogyan és milyen segédeszközökkel lehetünk képesek egy animált oldalt elkészíteni és megtekinteni? A kérdés megválaszolása során kitérünk a fejlesztéshez elengedhetetlen szoftver- és hardverkörnyezetre is. Megvizsgálunk egy még működő Flash oldalt, hogy összehasonlíthassuk a HTML5-tel.

2. lecke: A pixel- és vektorgrafika alapjai
Átvezetjük a javarészt angol kifejezések rövidítéseiből, illetve mozaik szavakból képzett technológiai elnevezések, valamint a gyakran három betűből álló fájlkiterjesztések és típusok útvesztőjén. Bemutatjuk azokat az alapvető álló- és mozgókép-megjelenítési elveket, melyeket nap mint nap használunk. Majd pedig fény derül arra, mi az alapvető különbség a pixel- és vektorgrafikus ábrázolási mód között.

3. lecke: Az Adobe Photoshop program bemutatása, alapjai
Ismertetjük a Photoshop program születését, illetve lassan három évtizedes rövid történetét. A testreszabhatósággal foglalkozó részben választ kapunk arra, miként érdemes a céljainknak megfelelő környezetet varázsolnunk a programon belül. A lecke utolsó részében a Photoshop fontkezelési lehetőségeit vizsgáljuk egy kis gyakorlattal megfűszerezve, mely a későbbi – gyakran használt – szövegbeviteli eszköz megismerésében nyújt segítséget.

4. lecke: Rajzoljunk Photoshopban
Ebben a gyakorlati leckében elsőként a Photoshop munkafelületének helyes beállításait sajátítjuk el, majd a szövegbeviteli eszköz használatának módjai következnek „élesben”. A rétegkezelés elsajátításával, a rétegsorrend megadásával, módosításával, a mappakezelés, illetve a rétegeffektusok használatával foglakozunk, ami a jövőben végigkíséri munkánk minden egyes lépését. Választ kapunk arra is, hogy az előző leckében sorra vett fájlformátumok közül melyeket érdemes használnunk, ha kifejezetten nyomdai célra készítünk tervet.

5. lecke: A Photoshop fontos funkciói
A lecke során egy látványtervkészítő miniprojektbe csöppenünk, melynek során választ kapunk arra, milyen helyzetekben indokolt a kijelölő eszközök további használata, kiegészítve a rajzeszközök szélesebb skálájával. A rétegek maszkolásának lehetőségeit, a rétegeffektusok egyidejű alkalmazását, illetve a rétegek színkeverési módjait a gyakorlatba ültetve figyelhetjük meg, illetve azt is bemutatjuk, mennyire könnyű egy stílusos, mégis egyszerű és áttekinthető weboldal előkészítése.

6. lecke: Szűrők, képek webre optimalizálása Photoshopban
A Photoshop program több, mint száz különböző szűrőt kínál. Közöttük találhatunk olyat, amellyel a képminőséget javíthatjuk, elmoshatjuk a nem kívánt részleteket. Művészi hatásokat is elérhetünk, különböző rajz- és festőeszközöket utánozhatunk. Textúrákkal, fényhatásokkal is alakíthatjuk képeinket. A Photoshopban létrehozott képeinket a világhálón is megoszthatjuk. Az elkészült képeinket a böngészők által könnyen megjeleníthető formátumokba tudjuk menteni a legjobb képminőség mellett. Ezekről lesz szó a leckében. A lecke végén található mellékletben pedig néhány hasznos tippet adunk a Photoshop minél egyszerűbb használatához.

7. lecke: Az Adobe Illustrator alapjai
Ebben a leckében ismétlésképpen röviden ismertetjük a vektorgrafikus ábrázolás előnyeit, valamint az ezt az ábrázolási módot leginkább elősegítő szoftvert, az Adobe Illustratort mutatjuk be. Áttekintjük a program kezelőfelületét, az abban található menük és lebegőablakok szerepét a későbbi zökkenőmentes használat érdekében. Az Illustrator által támogatott fájlformátumok főbb jellemzőinek sorba vételekor Ön teljes képet kaphat arról, mely formátumokban célszerű a munkáinkat tárolni, illetve melyek azok a formátumok, melyek elsősorban más programok, illetve az Illustrator közti átjárhatóságot biztosítják.

8. lecke: Rajzoljunk az Adobe Illustratorban
Az Adobe Illustratorral foglalkozó második leckénk elsősorban a gyakorlati ismeretek átadásán van a hangsúly. Ezen belül is a korábban megismert kijelölő eszközök, valamint szövegkezelési eszközök használatának módját mutatjuk be. A leckéből kiderül, hogy nem szükséges különösebb műszaki érzék, illetve térlátás ahhoz, hogy perspektivikus alakzatokat hozzunk létre, hiszen a program fejlett 3D alakzatokat ábrázoló funkciója ebben különösen nagy segítségünkre van és lesz is a későbbiekben. A leckében a térhatást erősítendő, tükröződést is szimulálunk, a rétegeffektusok elsajátításával pedig igazán látványossá tehetjük munkánkat.

9. lecke: Az Adobe Illustrator fontos funkciói
Ebben a gyakorlati leckében az Ön kreativitásában is bízva egy DVD lemez felületét illusztrájuk annak érdekében, hogy újabb életből vett példával szemléltessük, mi mindenre alkalmazható az Adobe vektorgrafikus ábrázolást segítő terméke. Külső hivatkozásként betöltött képekkel tarkított munkánk során elmélyítheti a program rétegkezelésével, maszkolási eljárásaival kapcsolatos ismereteit, az objektumok csoportosításával, összeolvasztásával és az ezekhez kapcsolódó további transzformációk elvégzésével pedig az objektumok egyszerű kezelését. 

10. lecke: Az Adobe Illustrator egyéb funkciói
Ebben a leckében ismétlésképpen az Adobe Illustratorral való munkáját megkönnyítő hasznos tippeket, tanácsokat tekintetjük át a teljesség igénye nélkül. Foglalkozunk a szimbólumokkal, a görbék használatával, az Intelligens segédvonalakkal (Smart Guide-okkal), a rétegműveletekkel, a hálóobjektumokkal, de ugyanúgy kitérünk a transzformációkra, mint effektusok használatára, mint például az Illustrator színkezelésére. A leckében helyet kapott tippgyűjtemény alkalmas a kiegészítő ismeretek bővítésére, esetleg a későbbi gyakorlati munka során felmerülő problémák orvoslására is.

2. modul: Az Adobe Animate
11. lecke: Az Adobe Animate bemutatása – alapjai
12. lecke: Az Adobe Animate szerkesztőeszközei
13. lecke: Az Adobe Animate importálási lehetőségei
14. lecke: Az Adobe Animate fontos funkciói es működési elve
15. lecke: Adobe Animate – Animációkészítés technikái
16. lecke: Adobe Animate – A hangok használata
17. lecke: Adobe Animate – Actionscript alapjai
18. lecke: Interaktív animációk készítése
19. lecke: Publikálási lehetőségek
20. lecke: Actionscript-referencia

3. modul: Az első animációs projektünk
21. lecke: Adobe Animate projekt előkészítése grafikai segédprogramok használatával – Látványtervezés Photoshop segítségével
22. lecke: Promóciós eszközök előkészítése grafikai segédprogramok használatával
23. lecke: Adobe Animate projekt elkészítése I.
24. lecke: Adobe Animate projekt elkészítése I.
25. lecke: Adobe Animate projekt elkészítése II.
26. lecke: Adobe Animate projekt elkészítése II.
27. lecke: Adobe Animate projekt elkészítése III.
27. lecke: Adobe Animate projekt elkészítése III.
29. lecke: Adobe Animate projekt elkészítése IV.
30. lecke: Adobe Animate projekt elkészítése IV.

4. modul: Azoknak, akik úgy érzik, már mindent tudnak a webről
31. lecke: Weboldal publikálása
32. lecke: Keresőoptimalizálás

Számítógépes grafika tanfolyam tartalma:

  • 16 tananyagcsomag az ELO Könyvkiadó Kft.-től, mely 32 leckét tartalmaz
  • Az Európai Levelező Oktatási Kft. szaktanári segítséget biztosító képzése.

Tanfolyamunkat ajánljuk mindazoknak:

  • akik mélyebb betekintést szeretnének kapni napjaink leginnovatívabb és legnépszerűbb grafikai alkalmazásainak használati ismereteibe,
  • akik már rendelkeznek azokkal az elméleti és gyakorlati ismeretekkel, melyekkel egy HTML-alapú weboldal elkészíthető,
  • akik szeretnének még hatásosabb, látványosabb weboldalakat készíteni.

A tanfolyam végére:

  • gyakorlati példákon keresztül, szórakozva sajátíthatja el a számítógépes grafika különböző trükkjeit, fogásait,
  • elsajátítja az Adobe Animate CC, az Adobe Photoshop CC, az Adobe Illustrator CC, az Adobe After Effects CC, valamint az Adobe Dreamweaver CC programok alkalmazását,
  • a megszerzett ismereteket más területeken is sikerrel kamatoztathatja.

Tanfolyamhoz letölthető képek:

További hasznos információk a tanfolyamról:

  • A képzés szolgáltatás megrendelésével online házi feladatokat oldhat meg, melyeket szaktanárok javítanak ki, illetve a tanfolyam elvégzéséről igazolást kaphat.
  • A tanfolyam oktatási programját itt töltheti le!
Tananyagcsomag (32db lecke)
Tananyagcsomag
(32db lecke)
Képzés szolgáltatás
Képzés
szolgáltatás
7 305 Ft/hó* Megrendelem
* Az ár az Európai Levelező Oktatási Kft. képzését is tartalmazza, melynek díja 1.250 Ft / tananyagcsomag.